سبزی قلیه ماهی جنوب چیست و راز خوشمزگی قلیه ماهی ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
سبزی قلیه ماهی جنوب چیست و راز خوشمزگی قلیه ماهی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 11 آذر 1401 ز : 14:29 | +

سبزی قلیه ماهی

سبزی قلیه ماهی بوشهری چیست طرز نگهداری سبزی قلیه ماهی رفع تلخی سبزی قلیه ماهی سبزی قلیه ماهی اهوازی طرز تهیه سبزی قلیه ماهی مقدار سبزی قلیه ماهی برای ۴ نفر سبزی قلیه ماهی جنوبی طرز تهیه قلیه ماهی با سبزی خشک

سبزی قلیه ماهی جنوبی و مخصوص خوزستان شامل گشنیز و شنبلیله می باشد اما نسبت این دو بسیار مهم است. یکی از نکات مهم در هنگام سرخ کردن سبزی این است که قرات اجاق گاز ملایم باشد و سرخ کردن سبزی را تا زمانی که رنگ آن تیره شود ادامه دهید. در هنگام سرخ کردن سبزی مقداری نمک و فلفل قرمز و ادویه مخصوص قلیه به آن اضافه کنید. حبه های سیر را رنده کنید و همراه با یک قاشق غذاخوری زردچوبه درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید. وقتی که سیر آماده شد آن را به سبزی سرخ شده اضافه کنید. مقدار گشنیز باید سه برابر شنبلیله باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله سبزی قلیه ماهی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 

طرز تهیه قلیه ماهی

 
 

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا تمر هندی را درون آب گرم برای مدت یک ساعت بخیسانید. حالا با پشت قاشق تمر هندی را فشار دهید و هسته و پوسته آن را جدا کنید بعد از انجام این کار باید عصاره تمرهندی را از صافی رد کنید.

 
 

مرحله دوم

حالا یک قاشق غذاخوری آرد به تمرهندی اضافه کنید و مواد را آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اکنون می‌توانید مشغول مزه دار کردن ماهی شوید برای این کار مقداری نمک و فلفل قرمز را با پودر دانه گشنیز مخلوط کنید.

 
 

مرحله سوم

ماهی خود را به این مواد آغشته کنید و برای ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید تا حسابی مزه دار شود. پیاز را خرد کرده و آن را تفت دهید هنگامی که سبک شد، ماهی و سبزی قلیه ماهی را به آن اضافه کنید و با هم تفت دهید.

 
 

مرحله چهارم

حالا نوبت اضافه کردن مایع تمرهندی به سبزی می باشد. صبر کنید تا قلیه ماهی برای مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ دقیقه با حرارت ملایم پخته و جا افتاده شود. به هیچ وجه نباید در هنگام پخت غذا را هم بزنید.

 
 

مرحله پنجم

در قابلمه را به صورت نیمه باز قرار دهید و کامل نبندید تا ماهی در هنگام پخت وا نرود. برای ترکیب شدن مواد می توانید قابلمه را با دست کمی تکان دهید. بعد از پخت غذا آن را با برنج سرو کرده و با ترشی بندری نوش جان کنید.

 

منبع: کدبانو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com